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Aaron Oldenburg, Baltimor MD (USA), is a game designer and new media artist whose primary interest is in game rules as an expressive medium.
GHOSTHUNTER
Jogar “Ghosthunter” consiste em esperar e ver. A partir de um monitor observe um vídeo em loop de outra sala. Quando alguém passa por um ponto dessa sala, uma sombra aparecerá no ecrã. Clique para captar uma foto. Se o jogador falha a oportunidade ou clica depois da sombra passar, o outro “jogador” recebe um ponto. Se a sombra for fotografada com sucesso, o jogador recebe um ponto. Este jogo é para ser desempenhado com pessoas que não sabem que estão a jogar.
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Gameplay of Ghosthunter consists of waiting and watching. From a computer monitor, observe a video loop of another room. When someone passes by a spot in that room, a shadow will appear on your screen. Click to snap a photo. If the player misses the opportunity or clicks after the shadow has passed, the other “player” receives a point. If one successfully photographs the shadow, the player receives a point. This game is to be played with people who do not know they are playing.
Ghosthunter from Aaron Oldenburg on Vimeo.
HOUSE
“House” é uma embalagem que chegou com vários orifícios. O participante pode usar um dispositivo, colocando a lente desse dispositivo em cada orifício. Através do monitor do computador terá uma visão daquilo que está a acontecer no interior da caixa. Persegue o habitante da caixa em vários sítios.
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House is a package that has arrived with several holes in it. The participant can pick up an apparatus, place the eye of the apparatus in each of the holes, and on a computer monitor, receive a view of what is happening inside the box. Chase the inhabitant of the box from room to room.
House from Aaron Oldenburg on Vimeo.
(c) Aaron Oldenburg/ Park magazine [Multimedia Showcase 2011]
Artist website: www.aaronoldenburg.net
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